Maxivisionin tv-palveluissa häiriötä

Maxivisionin tv-palveluissa eilen esiintynyt häiriö kanavantoimittajilta tulevissa signaaleissa on uusiutunut. Vika vaikuttaa osaan kanavista ja niiden tallenteisiin. Maxivision pahoittelee häiriötä.

read more

Joulun ja uudenvuoden poikkeusaukiolot

Toivotamme asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme hyvää joulua ja menestystä uudelle vuodelle! Tänä vuonna lahjoitimme joulumuistamisiin tarkoitetut varat paikallisten lapsiperheiden hyväksi. Joulun ja uudenvuoden ajan poikkeusaukiolot: Tiistai 24.12.-torstai...

read more

Tietoa asiakkaalle

Vinkkejä palveluidemme käyttäjille

Maxivisionin tv-palveluissa häiriötä

Maxivisionin tv-palveluissa eilen esiintynyt häiriö kanavantoimittajilta tulevissa signaaleissa on uusiutunut. Vika vaikuttaa osaan kanavista ja niiden tallenteisiin. Maxivision pahoittelee häiriötä.

read more
Ukkossuojaus

Ukkossuojaus

Juhannus on tehnyt tuloaan ihanan aurinkoisessa säässä. Helteiden myötä myös kesän ensimmäiset ukkoskuurot on nyt koettu ja tämä muistuttaakin kiinnittämään huomiota kodin sähkölaitteiden suojaamiseen. Ylijännitesuojalla varustetut jatkojohdot tai virtalähteet ovat...

read more
Internetyhteyden ongelmien vianselvitys

Internetyhteyden ongelmien vianselvitys

Palvelusopimuksessa kerrottu yhteysnopeus on teoreettinen paras mahdollinen nopeus yhteydelle. Todellisuudessa yhteysnopeuden vaihteluväli esimerkiksi 100M perusnetti- palvelulla voi olla n. 50Mbps -150 Mbps välillä riippuen tavasta, jolla yhteyttä käytetään (ethernet...

read more

Wlan-yhteydestä kaikki hyöty irti

Valokuidusta saadaan kaikki hyöty irti, kun käytössä olevat laitteet ovat ajanmukaisia ja tehokkaita. Nyt esteeksi ei muodostu ainakaan kotipäätelaitteen ominaisuudet, sillä tarjoamme vanhan laitteen vaihdon uuteen, teknisesti parempaan laitteeseen hintaan 100 €...

read more

Television ääniongelmat

Muutamat asiakkaamme ovat kertoneet, että käytettäessä Maxivisionin tv-palvelua ei Ylen kanavilla ole kuulunut ääniä lainkaan tai ne ovat poikenneet huomattavasti muista kanavista. Tämä johtuu Maxivisionin mukaan siitä, että Ylen kanavilla on otettu käyttöön...

read more

CTS Kotipäätelaite

Valokuituliittymä tarvitsee toimiakseen kotipäätelaitteen, Päätelaite on asiakkaan omistama ja sillä on 12 kk takuu. Päätelaitteen voi hankkia PyhäNetiltä. Alla muistilista asioista, jotka on hyvä muistaa päätelaitteesta: Irrota päätelaitteen sähköjohto aina ukkosen...

read more

Usein kysyttyä

2
3
Miksi valokuitu?

Valokuitu on nopein, toimintavarmin ja luotettavin laajakaistaratkaisu, jonka tiedonsiirtokyky on aivan omaa luokkaansa. Valokuituliittymäsi on vain sinun käytössäsi eikä kaistaa tarvitse jakaa naapureiden kanssa. Valokuidun käyttöikä on jopa 50 vuotta ja valokuituliittymän avulla tuot kiinteistösi nettiyhteydet tähän päivään.

2
3
Miten saan laajakaistapalvelun käyttöön?

Laajakaistapalvelun saat helposti käyttöösi olemalla meihin yhteydessä sähköpostitse asiakaspalvelu@pyhanet.fi, puhelimitse 040 486 3387 tai verkkosivujen chat-palvelun kautta. Palvelu saadaan käyttöön parhaimmillaan jopa saman päivän aikana. Mikäli vaaditaan vielä liittymän rakentaminen, annamme sinulle tästä tarjouksen.

2
3
Voinko vaihtaa laajakaistapalveluni toiseen palveluun?

Voit tarvittaessa vaihtaa palvelua 100M Perusnetin ja 1G Supernetin välillä. Huomioithan kuitenkin, että vaihdettaessa 1G Supernetti pienempään 100M Perusnetti-palveluun IPTV-palvelu ei enää kuulu laajakaistapalvelun kuukausihintaan.

2
3
Voinko sulkea liittymäni toistaiseksi?

Mikäli näyttää, että liittymälle ei ole käyttöä pitkään aikaan, voi sen sulkea ilmoittamalla asiasta meille. Palvelu päätetään seuraavan täyden kuukauden loppuun.
Palvelun uudelleenavaus onnistuu helposti ottamalla meihin yhteyttä.

2
3
Mihin otan yhteyttä laskuihin liittyvissä asioissa?

Maksamiseen liittyvissä asioissa, esimerkiksi eräpäivän siirto tai maksuajan pyytäminen, voit olla yhteydessä Visma Amilin asiakaspalveluun ma-pe klo 8—16 numeroon 024 808 8020.
Laskun sisältöön liittyvissä asioissa auttaa PyhäNetin asiakaspalvelu ma-pe klo 8—16 numerossa 040 486 3387 tai asiakaspalvelu@pyhanet.fi

2
3
Asiakastietoni tai liittymän omistajuus on muuttunut, mihin ilmoitan asiasta?

Pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 040 486 3387 (ma-pe klo 8—16) tai asiakaspalvelu@pyhanet.fi

2
3
Laajakaistapalveluiden nopeus ja vaihteluvälit

Palveluiden ilmoitetut liikennöintinopeudet ovat maksiminopeuksia ja palvelun todelliset nopeudet voivat vaihdella esimerkiksi asiakkaan käytössä olevan tekniikan ominaisuuksien mukaan.
100M Perusnettipalvelun normaali vaihteluväli on noin 70 Mbps —120 Mbps. 1G Supernettipalvelun normaali vaihteluväli on noin 600 Mbps—980 Mbps.
Mitattaessa laajakaistayhteyden nopeutta huomioithan seuraavaa:
· Liitä tietokone Ethernet-kaapelilla suoraan päätelaitteeseen. WLAN-yhteydellä ei saada luotettavia tuloksia.
· Irrota verkosta muut verkkoon kytketyt laitteet, kuten toiset tietokoneet, verkkotulostimet ja pelikonsolit.
· Sulje muut ohjelmat ja sovellukset tietokoneesta mittauksen ajaksi.
· Tee nopeusmittaus osoitteessa speedtest.net. Huomaa, että selaimella tehty nopeustesti voi antaa virheellisiä tuloksia. Tarkimman testituloksen saat sivustolta ladattavalla sovelluksella.
· Mittaustulokset voivat vaihdella hetkellisesti hyvinkin paljon. Mikäli yhteysnopeus jää toistuvasti merkittävästi alle liittymällesi luvatun maksiminopeuden, ota yhteyttä teknisen tuen numeroon 040 624 1146 tai sähköpostitse tuki@pyhanet.fi

2
3
Yhteyteni ei toimi. Voinko tehdä asialle jotain itse?

Valokuituyhteys on varmatoiminen ja häiriötön yhteys. Kuitenkin esimerkiksi sähkökatkokset voivat vaikuttaa yhteyden toimintaan.
Mikäli yhteys ei toimi, käytä päätelaite virrattomana irrottamalla virtajohto seinästä muutaman minuutin ajaksi. Kytke virtajohto sen jälkeen takaisin seinään ja odota rauhassa, kunnes laite hakee verkon uudelleen. Tarkista myös (päätelaitteen mallista riippuen) ohut keltainen kytkentäkuitu; mikäli kuitu on poikki tai siinä on teräviä taitoksia, täytyy kuitu vaihtaa.
Tarvittaessa voit olla yhteydessä tekniseen tukeemme arkisin klo 8—17 numeroon 040 624 1146 tai sähköpostilla tuki@pyhanet.fi

2
3
Mikä on IPTV-palvelu?

Perinteisen antennitekniikan sijaan tv:tä voi käyttää myös valokuidun kautta iptv-tekniikalla. Tarvitset vain erillisen digiboksin valokuidun päätelaitteen ja tv:n väliin. PyhäNetin oman TeeVee-palvelun käyttöön tarvittavan digiboksin voit hankkia meiltä hintaan 149 €.
1G Supernetti-palvelumme kuukausihintaan sisältyy TeeVee-palvelu. Asiasta voit lukea lisää täältä.

2
3
Voinko käyttää PyhäNetin verkossa toisen palveluntarjoajan sähköpostipalvelua?

PyhäNetin verkossa voi käyttää mitä tahansa sähköpostipalvelua. Sähköpostiohjelmiston asetuksiin pitää palveluntarjoajasta riippuen määrittää tulevan ja lähtevän postin palvelimien osoitteet, tunnukset ja salasanat palveluntarjoajan antamien ohjeiden mukaisesti.

Vaihtoehtoisesti lähtevän postin palvelimena (SMTP) voi käyttää: mail.pyhanet.net

Suojaamaton yhteys: portti 25

Jos palveluntarjoajalla on webmail-palvelu se toimii normaalisti ilman yllä mainittuja määrityksiä.

2
3
Saanko liittymän useampaan rakennukseen samalla tontilla?

Kiinteistön omistaja voi rakennuttaa tontillaan olevien rakennusten väliin sisäverkon. Jos esimerkiksi valokuituliittymä rakennettu päärakennukseen ja navettarakennus on n. viidenkymmenen metrin etäisyydessä, voidaan rakennukset yhdistää toisiinsa valokuidulla tai Ethernet kaapelilla rakennetulla sisäverkolla. Valokuitua käytettäessä rakennusten etäisyydellä ei ole rajoituksia, mutta Ethernet kaapelia käytettäessä maksimietäisyys on noin 100 metriä. Sisäverkon rakentamisesta voi asiakas vastata itse tai ostaa sen erillisen tarjouksen mukaisesti PyhäNetiltä.

2
3
Voinko tehdä muutoksia laajakaistapalveluuni?

Laajakaistapalvelun vaihtaminen on mahdollista. Halutessasi vaihtaa laajakaistapalveluasi, ota yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@pyhanet.fi tai täytä uusi palvelutilauslomake johon lisäät lisätiedoksi, että kyseessä on palvelun muutos.

PyhäNet varaa oikeuden usein toistuvien palvelumuutosten kohdalla laskuttaa palvelunopeuden laskemisesta hinnaston mukaisen muutosmaksun.

2
3
Voinko ottaa sisäverkon laitteeseen yhteyden Internetistä?

Joihinkin kodin sisäverkossa toimiviin laitteisiin voidaan ottaa yhteys kodin ulkopuolelta Internetistä. Tällaisia laitteita ovat esimerkiksi valvontakamerat.

Yleensä nämä laitteet saavat kodin päätelaitteelta, reitittimeltä sisäverkon IP-osoitteen. Jotta internetistä päästään tähän sisäverkon osoitteeseen kiinni, tulee reitittimelle pitää tehdä porttiohjaus. Ohjeita ja apua porttiohjaukseen voit kysyä asiakaspalvelustamme.

2
3
Miten mittaan laajakaistan nopeuden?

Lähes rajattomalla kapasiteetilla toimiva Valokuitu on ylivoimaisesti paras laajakaistatekniikka. Asiakkaalla käytössä oleva nopeus on määritetään valitun palvelun mukaisesti. Palveluiden ilmoitetut liikennöintinopeudet ovat maksiminopeuksia ja palvelun todelliset nopeudet voivat vaihdella. Esimerkiksi 100M Perusnetti tuotteen liikennöintinopeuden normaali vaihteluväli on noin 70 Mbps - 120 Mbps.

Mitattaessa laajakaistayhteyden nopeutta huomioithan seuraavaa:

  • Liitä tietokone Ethernet-kaapelilla suoraan päätelaitteeseen. WLAN-yhteydellä ei saada luotettavia tuloksia.
  • Irrota verkosta muut verkkoon kytketyt laitteet, kuten toiset tietokoneet, verkkotulostimet ja pelikonsolit.
  • Sulje muut ohjelmat ja sovellukset tietokoneesta mittauksen ajaksi.
  • Tee nopeusmittaus osoitteessa https://www.speedtest.net. Huomaa, että selaimella tehty nopeustesti voi antaa virheellisiä tuloksia. Tarkimman testituloksen saat sivustolta ladattavalla Speedtest sovelluksella.
  • Mittaustulokset voivat vaihdella hetkellisesti hyvinkin paljon. Mikäli yhteysnopeus jää toistuvasti merkittävästi alle liittymällesi luvatun maksiminopeuden, ota yhteyttä tekniseen tuen numeroon 040 624 1146 tai sähköpostitse tuki@pyhanet.fi